Google is de populairste zoekmachine ter wereld en als je niet hoog op hun eerste pagina staat mis je veel verkeer.
Om hoger in Google te komen moet je de juiste trefwoorden gebruiken, je website optimaliseren en een goede gebruikerservaring bieden.
Trefwoorden
Een van de belangrijkste onderdelen om je website hoger in Google te krijgen is het strategisch gebruik van trefwoorden. Het kiezen van de juiste trefwoorden zal je helpen om verkeer naar je site te trekken dat relevant is voor je bedrijf en je inkomsten zal verhogen.
Het gebruik van de juiste zoekwoorden zal je ook helpen om featured snippets te krijgen op pagina’s met zoekresultaten en in Google’s Answer Boxes, die prominenter zijn dan de eerste pagina van de zoekresultaten. De inhoud die je maakt voor deze snippets moet gericht zijn op het beantwoorden van vragen die mensen stellen.
Hulpmiddelen voor trefwoordonderzoek zoals Google Keyword Planner kunnen heel nuttig zijn bij het identificeren van trefwoorden die relevant zijn voor je bedrijf. Ze geven je maandelijkse zoekvolumecijfers die een goede manier zijn om te meten hoe populair die termen zijn.
Backlinks
Backlinks zijn een zeer belangrijk onderdeel van elke SEO strategie. Ze helpen niet alleen zoekmachines je site te vinden, maar ze verhogen ook de paginarank van je website.
Hoe meer kwalitatieve backlinks je hebt, hoe hoger je pagina rang zal zijn. Dat komt omdat deze links een signaal afgeven aan zoekmachines dat je inhoud relevant en goed is.
Een van de beste manieren om dit te bereiken is door links te bouwen van websites die in jouw niche liggen en een hoge pagina-autoriteit hebben. Dit helpt je zoekmachine rankings te verbeteren en je merk te vestigen als een betrouwbare bron in je branche.
Het verkrijgen van deze links is relatief eenvoudig en vereist geen technische vaardigheden. Richt je gewoon op het schrijven van inhoud waar mensen naar willen linken, en het opbouwen van relaties met de mensen die de relevante sites beheren.
Inhoud
Als het erom gaat je website hoger in Google te krijgen, is inhoud de koning. Originele, verse en nuttige inhoud van hoge kwaliteit helpt je om beter te scoren op de pagina met zoekmachineresultaten (SERP’s).
Het is ook een krachtig middel om klanten aan te trekken. Goede inhoud kan je publiek aan je binden en hen aanmoedigen je site steeds weer te bezoeken.
Bovendien kan het ook vertrouwen en geloofwaardigheid in je merk opbouwen. Gebruikers zullen eerder geneigd zijn je een gunstige vermelding te geven, je inhoud met anderen te delen en je te voorzien van waardevolle backlinks.
Je kunt gestructureerde opmaakgegevens gebruiken om Google te helpen de inhoud op je pagina’s te begrijpen. Het verbetert je zoekrangschikking en geeft de informatie in de zoekresultaten op meer in het oog springende manieren weer.
Structuur van de site
Site structuur is een belangrijke factor om je website hoger in google te krijgen. Het helpt zoekmachines begrijpen welke pagina’s op je site relevanter zijn dan andere en het verbetert de indexeringssnelheid.
Een goede sitestructuur maakt het voor gebruikers ook gemakkelijker om door je site te navigeren. Het biedt een duidelijke hiërarchie die hen door hun klantreis leidt en conversies bevordert.
Je kunt een sitestructuur maken door categorieën en tags te gebruiken om soortgelijke inhoud op je website te groeperen. Als je bijvoorbeeld een blog hebt, kun je berichten groeperen in verschillende categorieën op basis van het soort inhoud of wanneer het is gepubliceerd.
Je kunt ook headermenu’s en footer-menu’s gebruiken om de hoofdcategorieën van je site met elkaar te verbinden. Broodkruimels zijn een ander handig hulpmiddel om je bezoekers te helpen hun weg te vinden op je site.